Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2019 - dec. 2021
Technische informatie
Koppel: 560 Nm
Aantal cilinders: 5
Transmissie
: 5 versnellingen
Handgeschakeld
Tankinhoud: 48 liter
Aandrijving
: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 2
7 s
Topsnelheid: 280 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 384 x 185 x 108 cm
Wielbasis: 230 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 765 kg
Laadvermogen: 235 kg
GVW: 1.000 kg
Interieur
Interieur
kleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 199 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8
8 l/100km (1 op 11
4)
Brandstofverbruik in de stad: 12
9 l/100km (1 op 7
8)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6
5 l/100km (1 op 15
4)
Onderhoud
historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 2
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 67 - € 74 per kwartaal
Voor de echte autoliefhebber bieden wij een zeldzame kans om eigenaar te worden van de uitzonderlijk Nederlands product: De Donkervoort D8 GTO JD70
de speciale en extra krachtige versie ter ere van 70 jaar Donkervoort en gelimiteerd is tot 70 gebouwde exemplaren waarvan dit nummer 43 is. Deze auto is afkomstig van de eerste Nederlandse eigenaar en heeft slechts 9.600 kilometer op de teller staan
wat deze wagen niet alleen in topconditie maakt
maar ook een ware verzamelobject.
Donkervoort is een exclusieve Nederlandse fabrikant die sinds de oprichting in 1978 bekend staat om zijn hoogwaardige
handgebouwde sportwagens. De D8 JD70 is de nieuwste toevoeging aan hun indrukwekkende lijn van voertuigen en vertegenwoordigt de ultieme combinatie van prestatie
technologie en vakmanschap. Het is een gelimiteerd gebouwde auto
wat hem tot een bijzonder zeldzaam exemplaar maakt voor de echte liefhebber.
De motor die in Lelystad geplaatst is in de D8 JD70 is een 2.5-liter vijfcilinder turbomotor van Audi die 500 pk produceert. Dankzij het lage gewicht van slechts 700 kg accelereert deze auto van 0 naar 100 km/u in slechts 2
7 seconden. In 7
7 seconden schiet de snelheidsmeter van 0 naar 200 km/h. De topsnelheid is vastgesteld op 280 km/h. Schakelen gaat met behulp van een handgeschakelde vijfbak met korte bakverhoudingen. Indrukwekkend: volgens Donkervoort is de D8 GTO-JD70 op straatlegale banden in staat om met 2G aan middelpuntvliedende krachten door de bocht te jagen... Een werkelijk fenomenale prestatie die het tot een van de snelste en meest wendbare sportwagens in zijn klasse maakt.
Net als de in 2018 gepresenteerde D8 GTO-40 heeft deze nieuwkomer sidepipes
dus uitlaten aan de zijkant van de auto. Daarbij is deze D8 GTO-JD70 de eerste Donkervoort ooit met elektronische stuurbekrachtiging. Het systeem is aan te passen aan de wensen van de bestuurder. Rondom monteert de fabrikant drievoudig verstelbare dempers. Donkervoort heeft een chassis dat is opgebouwd uit zowel aluminium als koolstofvezel. Mede daaraan heeft de auto zijn extreem lage gewicht te danken. Het lichtmetaal meet aan de voorzijde 17-inch en telt 18-inch achter. De diffuser aan de achterzijde zorgt voor zo'n 80 kilo aan neerwaartse druk. Opvallend is de neus
alle koelopeningen hierin zijn zeshoekig.
Zoals we van Donkervoort gewend zijn
is de D8 JD70 een meesterwerk van gewichtsbesparing. Het chassis is vervaardigd uit aluminium en koolstofvezel
waardoor de auto niet alleen licht is
maar ook uiterst stijf en responsief.
Het gebruik van de Carbon Exterieur opties draagt niet alleen bij aan het lage gewicht
maar de auto ook een agressieve
sportieve uitstraling geeft.
In combinatie met Krijtgrijze exterieur lak van Porsche zorgt dit voor een mooi contrast.
Zeker uniek zijn de Carbon wielen die niet alleen de prestaties verbeteren door gewichtsbesparing
maar ook zorgen voor een visueel opvallende look.
Daarnaast is de auto helemaal naar wens in te stellen bijvoorbeeld de remverdeling over de voor of achteras of het traction control systeem of het Intrax onderstel.
Het interieur is voorzien van de zwart alcantara
Luke harness Seatbelts en JD70 badging.