Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: aug. 2020 - dec. 2023
Technische informatie
Vermogen elektromotor(en): 94 kW (128 PK)
Vermogen brandstofmotor: 132 kW (179 PK)
Koppel: 270 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie
: 6 versnellingen
Automaat
Tankinhoud: 37 liter
Acceleratie (0-100): 7
3 s
Topsnelheid: 200 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 439 x 182 x 164 cm
Wielbasis: 264 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.835 kg
Laadvermogen: 565 kg
GVW: 2.400 kg
Max. trekgewicht: 1.250 kg (ongeremd 600 kg)
Interieur
Interieur
kleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 47 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1
9 l/100km (1 op 52
6)
Onderhoud
historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 159 - € 174 per kwartaal
Garantie
Garantie
label: BOVAG
Garantie
(12 maanden)
BOVAG 40-Puntencheck: Ja
BOVAG Afleverbeurt: Ja
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): BOVAG
Garantie
12 maanden: https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/
Garantie
%20en%20voorwaarden/Algemene-Garanti evoorwaarden-Auto-1-2-2018.pdf
Als je ergens op dit moment een ruime keuze in hebt
is het wel in compacte crossovers. Je hebt ze in alle soorten en van alle merken - maar als je heel eerlijk bent
is er eigenlijk maar één die je het liefst zou willen. Je weet wat we bedoelen
nietwaar? Nee
vergeet die Duitse merken even. En die Range Rover ook. Eh
Toyota's zijn goede dingen ja
maar je mist ons punt. Luister nou: je wilt een Jeep. Ja toch? De grondlegger van (en zelfs synoniem voor) de offroad-klasse? Precies
dat dachten we.
De hybridezaken - vol-elektrisch rijden
lading voor straks bewaren - kun je gegroepeerd links op het dashboard vinden. Je hoeft er niet eindeloos voor door menu's te swipen
maar kunt gewoon op kleine plastic vlakjes drukken en hup
geregeld. Echt een vondst
zouden meer merken moeten doen. Wel verstopt in het scherm zit de mogelijkheid om de accu bij te laden via de benzinemotor
wat soms handig kan zijn
maar niet erg vlot gaat. Liever bevriezen we de elektra gewoon op de snelweg
zodat we later in de stad weer stil en schoon rond kunnen rollen.
Dat gaat overigens prima: de e-motor op de achterwielen brengt er in z'n eentje al best wat vaart in. Komt de viercilinder van 180 pk aan de andere kant erbij
dan is de Compass met recht vlot te noemen. Wel is ie op z'n best als je of normaal rijdt
of voluit -
Op een volle accu kun je volgens de WLTP-cijfers zo'n 50 kilometer volledig elektrisch rijden. Dan moet je wel heel keurig en rustig rijden. In de praktijk moet je rekenen op zo'n 35 tot 40 kilometer. Dat moet voor de meeste mensen voldoende zijn om dagelijks op en neer naar het werk te rijden. Je kunt ook op de snelweg volledig elektrisch rijden
want de benzinemotor slaat pas aan boven 130 km/u.
De Jeep Compass 4xe staat voor avontuur en plezier. Dat ze bij Jeep humor hebben valt te zien aan het aantal Easter Eggs dat op de Compass 4x zitten. Er zijn er eigenlijk te veel om op te noemen. Zo leeft er hagedis onder de ruitenwissers
het monster van Loch Ness op de achterruit en staat er op de voetsteun in morse-code "zand
sneeuw
rivieren
stenen".
Een Jeep is een Jeep
dus heeft ook de Compass 4xe vierwielaandrijving. Omdat de voor- en achterwielen door twee verschillende motoren worden aangedreven is er geen cardanas nodig. Dat scheelt gewicht.
Uiteraard is de Compass 4xe geen Jeep Wrangler
maar hij heeft wel 4WD Lock
4WD Low
Hill Decent Control en een hele rits aan offroad-rijmodi. Hierdoor komt de 4xe op plekken waar de meeste crossover SUV's direct vast komen te staan.
Zodra je de weg verlaat zorgt de elektromotor voor een bijzondere ervaring. In alle rust en stilte kun je van de natuur genieten. Offroaden zonder motorgeluid en uitlaatgassen is zeker geen achteruitgang. Bovendien is het direct verkrijgbare koppel van de elektromotor erg beheersbaar
waardoor je op lage snelheid veel controle hebt over de auto. En uiteraard staat de benzinemotor altijd klaar als hij nodig is.
De Compass 4xe heeft drie rijstanden: Hybrid
Electric en E-Save. De auto start in de hybrid-modus en maakt dan gebruik van beide motoren. Als het accupakket voldoende is opgeladen kun je op de Electric-knop drukken om volledig elektrische te rijden.
Je merkt direct als de elektromotor al het werk doet. De acceleratie is lineair en je hoort alleen nog het geruis van de wind. Ook op de snelweg heb je voldoende aan de elektromotor. De rijervaring is bijzonder prettig. Het onderstel vang alle oneffenheden in de weg op en de auto zweeft over het asfalt.
In het middenconsole zit een knop die je kunt indrukken als je regeneratief wilt remmen. Zo kun je energie die vrijkomt bij het remmen opslaan in het accupakket.
De benzinemotor kan het accupakket ook opladen. Zo weet je zeker dat je op een later moment kunt overschakelen naar de volledig elektrische stand. Hiervoor moet je de E-Save functie gebruiken. Dan maakt de auto enkel gebruik van de benzinemotor en blijft de accu vol.
Van harte welkom om deze fraaie Jeep eens te komen bekijken en rijden.
Kosten voor garantie en onderhoud zijn € 795
-- hiervoor leveren wij de auto inclusief 12 maand BOVAG-garantie
onderhoudsbeurt volgens fabrieksschema
distributieriem vervangen indien nodig
compleet gereinigd
gepoetst
indien nodig APK en 12maand Pechhulp Nederland. Deze auto is ook zonder deze kosten en dus zonder garantie te leveren. Inruil mogelijk.
= Bedrijfsinformatie =
Voor meer foto's verwijzen wij u graag door naar onze website. Ondanks de zorg die door ons aan de correcte invoer van de gegevens van de aangeboden occasions
opties
accessoires
merken
types etc. besteed wordt
kunnen wij niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk gehouden worden voor eventuele fouten
of onvolkomenheden in de gegevens.